ביטוח עסק לקוסמטיקאיות – מה זה?

כל בעל עסק עצמאי מרופא ועד קבלן שיפוצים חייב שיהיה לו ביטוח אחריות אישית וביטוח עסק מקצועי. אחד מתחומי העיסוק בהם חשוב מאוד לעשות ביטוח אחריות אישית וביטוח עסק הוא תחום הקוסמטיקה. ביטוח עסק לקוסמטיקאיות הוא ביטוח שכל קוסמטיקאית צריכה לעשות. יש להבדיל בין 2 תחומים שונים שביטוח זה בא לתת להם מענה:

  • הציוד המקצועי והקליניקה בה מתבצעים הטיפולים
  • ביטוח נגד תביעות נזקין של מטופלות או מטופלים בגין נזק שנגרם להם בגלל הטיפול

כאשר אנחנו עובדים בתחום כמו קוסמטיקה אנחנו למעשה עובדים עם אנשים ועם הגוף שלהם. תחום הקוסמטיקה הוא תחום פרא רפואי וככזה המטופלים שאנחנו מטפלים בהם יכולים להיות לפעמים לא מרוצים או לסבול מנזק כתוצאה מהטיפול שלנו.

 

ביטוח עסק לקוסמטיקאיות – למה זה חשוב?

ביטוח עסק לקוסמטיקאיות  זה נושא חשוב מאוד שיכול לאפשר לכל קוסמטיקאית להגן על עצמה מבחינה משפטית. כאשר קוסמטיקאית מטפלת במטופל היא צריכה לוודא שהיא לא גורמת נזק לעור שלו ושהיא לא משתמשת בחומרים שיכולים לסכן אותו. בדיוק בגלל זה כאשר יש לנו אלרגיות או מצב רפואי שכולל מחלה או רגישות עלינו להודיע על כך לקוסמטיקאית שלנו בשביל שהיא תוכל להתחשב בכך. חלק חשוב מכל פוליסת ביטוח של כל קוסמטיקאית הוא העבודה שהיא מעבירה למטופלים שלה טופס בו יש הצהרת בריאות מצידם. הצהרת הבריאות יכולה להוות הגנה משפטית בהרבה מאוד מקרים בהם המטופלים בוחרים לתבוע את המטפל.

ביטוח עסק לקוסמטיקאיות – האם זה מגן מפני תביעת נזקין?

ביטוח עסק לקוסמטיקאיות לא יכול למנוע מצב בו יתבעו אותנו. אם אנחנו מתמודדים עם תביעת נזקין בגין נזק שגרמנו בטיפול קוסמטי למטופלים שלנו, הביטוח יכול לממן לנו את ההוצאות המשפטיות וגם את סכום הפיצוי שנדרש לשלם למטופל (במידה והוא יזכה בתביעה או שנגיע אתו להסדר). מימוש הפוליסה של הביטוח לעסק שלנו תלויה כמובן בכך שנעמוד בתנאי הפוליסה (למשל שפעלנו בתום לב).

בסופו של דבר, אף בעל עסק וגם לא קוסמטיקאית מקצועית יכולים להרשות לעצמם לעבוד ללא ביטוח. כאשר תחום העבודה שלנו הוא טיפול באנשים עלינו לקחת בחשבון שגם אם נעשה הכול לפי הספר – תמיד יכולים להיות אנשים שמהסיבות האישיות שלהם יחליטו לתבוע אותנו בין אם הם צודקים ובין אם לא. ביטוח מקצועי יאפשר לנו להרגיש בטוחים שגם במקרה של תביעה נהיה מוגנים ויוכל להיות לנו קל יותר להתמודד עם התביעה.